ROCHUSBROONK 3 & 4 SEPTEMBER 2022 EN AFSCHEID KAPELAAN PAWEL ZELAZNY

Rochusbeeld Michaëlskerk Heugem

Al jaren kennen we in Heugem de Rochusbroonk die plaatsvindt aan het einde van de zomervakantie. In onze kerk bezitten wij een reliek van de heilige Rochus. Deze staat bekend als een van de pestheiligen. Hij wordt altijd afgebeeld samen met een hondje die hem een snee brood komt brengen.

Op zaterdagavond 3 september om 19 uur zegenen wij het Rochusbrood tijdens de mis en zal tevens onze reliek worden getoond. Tevens zal kapelaan Pawel Zelazny in deze mis afscheid nemen van onze parochie voordat hij aan zijn nieuwe uitdaging begint. Na de mis kunt U hem een handje schudden bij een kopje koffie.

Op zondag 4 september trekken we om 12.30 uur in een kleine processie door Heugem samen met de harmonie St. Michael Heugem, Cv de Waterratte en natuurlijk ons Rochusbeeld. Daarna begint op het terrein bij de Klaekeburg de Rochusbroonk met aansluitend een concert door de drumband en de harmonie van St. Michael Heugem, en verder een muziekprogramma en kinderkermis.

Deze traditie willen wij uiteraard levend houden en hopen U zaterdagavond in de kerk te mogen begroeten en tevens op zondag bij de kleine processie als we met Rochusbeeld door Heugem trekken.

Graag willen wij vragen om het extra feestelijk te maken door een vlag uit te hangen.