MEDEDELINGEN PBR WEEK 39

Taizeviering 26 september a.s.

Beste allemaal,

In het najaar zijn er weer Taizé vieringen in de kerk van H. Michaël in Heugem Maastricht, steeds op donderdagen om 19.30u : nl 26 september, 31 oktober, 28 november

Het Gezinskoor nodigt je van harte uit om aan te sluiten in deze oecumenische gebedsvieringen met liederen uit Taizé.

In een Taizéviering komen we samen voor gebed, meditatieve liederen, bijbellezing en stilte. Op deze manier willen we bouwen aan de relatie met God en met elkaar.

Gelovig of zoekend, iedereen is welkom.

Na afloop is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten bij een kop koffie of thee.

Van harte welkom!

Met vriendelijke groet, namens het Gezinskoor,

Vrijwilligersbijeenkomst dd. 29 september a.s.

Op zondag 29 september a.s. viert onze parochie het feest van St. Michaël: de patroonheilige van onze parochie. Dit is ook de dag waarop wij de vrijwilligers van onze parochie in het zonnetje willen zetten om hen te bedanken voor hun inzet voor de parochie in het afgelopen jaar.

De Parochiële Bestuursraad wil u dan ook uitnodigen  om op 29 september a.s. om 10:00 uur samen met ons de H. Mis te komen vieren. Deze viering zal worden opgeluisterd door door onze Harmonie St. Michaël en het gezinskoor.

Na afloop van de viering is er voor iedere bezoeker gelegenheid om samen met ons een kopje koffie (met wat lekkers) onder de klokkentoren te drinken. Het is tenslotte een feestdag die we samen met u willen vieren!

Om 12 uur begint de tweede dag van Hartje Heugem waar onze kerk ook onderdeel van uitmaakt. U kunt dan ook al onze kerkschatten bekijken.

Vraag:!!!!!!!!!!

Mocht u iemand in uw omgeving kennen, die het leuk zou vinden om incidenteel of structureel mee te helpen bij een activiteit of werkgroep binnen onze parochie, dan zouden wij dit graag vernemen. U kunt hiervoor contact opnemen met een van de leden van de PBR.

Wij hopen u deze zondagochtend natuurlijk te mogen begroeten.

Om zoveel mogelijk vrijwilligers en parochianen de gelegenheid te geven om deze dag aanwezig te zijn, zal de zaterdagavondviering van 28 komen te vervallen.

Wij zien u graag op zondag 29 september, tot dan

VORMSEL: Herinnering ouderavond:

Wij zullen een ouderavond houden in Het Kindcentrum Anne Frank in Heugem op dinsdag 1 oktober a.s. om 20.00 uur. De avond bestaat uit een inhoudelijk deel en een praktisch deel. We zullen u dan ook informeren over het programma van voorbereiding van het Heilige Vormsel. We hopen u te ontmoeten op deze ouderavond.

Uitnodiging 5 oktober a.s. gezinsmis

Langzaam aan ruimen we de vakantie spulletjes weer op en wordt ons leven weer gewoon. Maar wat wij gewoon vinden is eigenlijk heel bijzonder.

We maken elke dag mooie dingen mee en dat maakt ons rijk. Niet rijk met geld, maar rijk met heel mooie dingen: bijvoorbeeld vrienden, spelen, gezelligheid.

Een heel mooi feest in de kerk is het feest van Sint Franciscus. Hij leefde lang geleden in Italië in een rijke familie, maar hij besloot om zonder geld door het leven te gaan. Zo voelde hij zich dichter bij God en bij de mensen. Hij voelde zich toen pas echt rijk. Veel mensen begrepen zijn keuze niet en wilden niets met hem te maken hebben. Toen ging hij maar preken voor de dieren, want die wilden wel naar hem luisteren.

Vandaar dat we op het feest van Sint Franciscus ook dierendag vieren.

We houden op dierendag 5 oktober, om 19.00 u een Franciscusviering in de kerk. Er is muziek van Kinderkoor De Zangvoegelkes uit Oost-Maarland. Jullie mogen je dierenknuffels mee nemen naar de kerk. Na de mis drinken we samen limonade/koffie/thee.

Komen jullie ook? Tot dan!

Gezinswerkgroep Parochie Heugem.