ANDY GARCIA MERINO STELT ZICH VOOR

Beste parochianen, beste mensen

Mijn naam is Andy Fred García Merino ben 29 jaar oud en afkomstig uit México. Ik kom uit een gezin van drie kinderen waarvan ik de oudste ben. Ik heb nog twee zussen van 23 en 21.

Mijn roeping tot het priesterschap heb ik ervaren als een mooi avontuur, samen met de Heer. Hij is immers degene die roept, en die ook mensen overal ter wereld zendt om de blijde boodschap te verkondigen.

Hoe dan ook, mijn roeping is niet altijd vanzelfsprekend geweest. Ik was wel katholiek en mijn familie ook, maar wij hadden weinig met de kerk te maken. Ik had nooit gedacht dat de Heer mij zou roepen om hem te volgen op een bijzondere manier. Totdat ik op een bepaald moment van mijn leven, de liefde van God diep kon ervaren. Niet alleen voor mij, maar ook voor mijn familie. Wij zijn dankzij de Neocatechumenale weg teug naar de kerk de kerk gekomen en begonnen ons geloof te beleven binnen een gemeenschap van concrete broeders en zusters. Daar is ook mijn roeping tot het priesterschap ontstaan!

Andy Garcia Merino

Ik ben naar Nederland aangekomen in het jaar 2012, zonder veel te weten over dit land: de taal, cultuur, het weer, enz. Dit was allemaal nieuw voor mij, maar God heeft mij altijd geholpen en gelukkig kon ik snel wennen. Ik heb mijn opleiding gevolgd in het Grootseminarie Redemptoris Mater, in Blankenberg, Cadier en Keer. De studies heb ik gevolgd in het Grootseminarie Rolduc, in Kerkrade. Inmiddels is het tien jaar dat ik hier ben, en volgende maand word ik tot diaken gewijd.

Ik ben zeer blij met de benoeming als kapelaan in deze parochies van Maastricht-Oost, en ik hoop dat wij in de komende tijd elkaar leren kennen. Ik sta nog altijd open om bij u langs te gaan, een bezoekje te brengen en zo kennis te maken!