BIJEENKOMST TOEKOMST KERK HEUGEM OP DINSDAG 19 MAART OM 1930 UUR IN DE KERK.

BELANGRIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BIJEENKOMST TOEKOMST KERK HEUGEM OP DINSDAG 19 MAART OM 1930 UUR IN DE KERK.

Beste parochiaan, bewoner, lid van een vereniging of anderzins,

Zoals u hebt kunnen lezen in de krant of heeft gezien of gehoord in de media staat er de komende jaren van alles te gebeuren rond de kerk, parochies, kerkgebouwen in Nederland.

Zo ook bij ons in Heugem Randwijk. (Ook bij de gemeente Kerkenvisie)
Maar ook het bisdom blijft niet stil zitten. Ze heeft naar alle parochies een “Handreiking voor kerkbesturen over de toekomst van onze kerkgebouwen” verstuurd.
Het bisdom vraagt daarin aan de kerkbesturen om een pastorale visie en een functie-beschrijving op te stellen voor de kerkgebouwen in de komende jaren. Daarbij acht het bisdom het van belang om parochianen tijdig te betrekken bij de gedachtegangen en hen uit te nodigen mee te denken hoe de geloofsbeleving binnen de parochiegemeenschap steeds opnieuw gestalte gegeven kan worden en welke rol zij hierin voor de betreffende kerkgebouwen zien.

Ook in onze parochie zullen we moeten nadenken hoe nu verder in de toekomst.
Wij staan ook voor diverse problemen:
• Hoe komen we de komende jaren aan vrijwilligers. Net als ik de maatschappij hebben wij te maken met vergrijzing, en een steeds kleinere groep die alles moet regelen in de parochie. Vele vrijwilligers voeren al vaak meerdere taken uit in de parochie.
• Op welke manier komen we financieel rond.
• Is het kerkgebouw niet veel te groot en op welke manier kunnen we het anders of beter gebruiken.

Graag willen we met u in gesprek komen. Een kerk, parochie, gebouw is toch nog altijd een bindend element in onze wijk. Nl De wekelijkse kerkdienst, de herdertjestocht, processie, Rochusbroonk, Vrijwilligersdag, St.. Michaelsfeest, Doop, Communiefeest, Vormsel, Huwelijk, begrafenis.

De kerk als beeldbepalend herkenningspunt in de wijk.

Voelt u zich op een of andere manier toch nog betrokken bij onze parochie, wij willen u graag uitnodigen om met ons in gesprek te gaan. Dat geldt voor u als vereniging, instelling of als privépersoon. We nodigen u graag uit om op dinsdag 19 maart om 1930 uur in onze parochiekerk samen met ons hierover na te denken.

Een kerk kan niet zonder bezoekers en meedenkende en werkende parochianen.
Dus wilt U meedenken over de toekomst van onze kerk, dan is deze bijeenkomst heel belangrijk!!!!!!