MEDEDELINGEN PBR WEEK 41

Gedoopt

6 oktober Lyna Fey dochter van Raymond Feij en Anouschka Graus.

Weekend Hartje Heugem (28 en 29 september 2024)

Na vele dagen voorbereiding, hebben wij veel mensen (wel en niet parochianen) mogen verwelkomen in onze kerk. Men was verbaasd dat achter onze deuren zo’n mooie kerk schuil gaat. De kunstschatten die al heel oud waren werden goed bekeken. Een kunstwerk gemaakt door een parochiaan trok ook veel aandacht.

Op zondag was eerst de vrijwilligersviering met erna een gezellig samenzijn. Later werden er tussendoor gedichten voorgedragen door Jidske van de Klundert. Er waren optredens van het gezinskoor met zeer gevarieerde en levendige muziek. Velen maakten gebruik van het fijne koffiepunt met iets lekkers bij ons, nl om alles nog eens even te laten bezinken wat men overal heeft gezien onderweg.

Veel vragen werden gesteld over onze kunstschatten en ons gebouw. Maar vooral de oude foto’s van Heugem gepresenteerd door John Custers waren erg in trek. Heugemenaren wat ouder die nostalgisch werden , maar ook jonge mensen die ineens een foto ontdekken van hun overgrootvader, dit zijn de leuke dingen waar men het voor doet. Ook om te zien hoe mooi Heugem was in het verleden voor de afbraak van de mooie oude boerderij en de oude panden.

De heiligenbeelden beschikbaar gesteld door Bert en Bea Bollen zorgden voor menig gesprek en discussie. Wie kende nog alle Heiligen die tentoongesteld werden.

Namens het parochiebestuur willen wij de bezoekers en iedereen bedanken die mee heeft gewerkt aan de voorbereiding en bemensing van deze kunstdagen. We hebben genoten van de vele belangstelling!!!!!

KERSTBOMEN GEZOCHT

Ieder jaar staat er in onze kerk een mooie kerststal. Met de hulp van vrijwilligers en leden van het Michaelsgilde wordt deze elk jaar gebouwd.

Als je belangstelling hebt om ons hierbij te helpen, we houden ons aanbevolen.

Naast de mooie beelden wordt hij aangekleed met mooi groen, coniferen sparren. Wilt u de komende weken rond kijken in uw tuin. Er staat misschien een conifeer of spar die u kwijt wilt. Het liefst rond de 5 meter maar wat kleinere mogen ook.

Wij komen ze graag begin december bij u ophalen of omzagen, de wortels halen we er niet uit. U kunt contact opnemen met John Baan 06 42357878 Of met Huub Sour 06 18973847