MEDEDELINGEN PBR

In Heugem hebben we op het kerkhof een Strooiveld.

Dit hebben we gecreëerd om de mensen in de buurt de gelegenheid te geven om de as van hun dierbare op een mooie plek te kunnen uitstrooien.

Hiervoor brengen we de mensen 75,00 euro in rekening.

We plaatsen een herdenkingsplaatje en dit blijft voor 5 jaar hangen.

Het geld wordt gebruikt voor het onderhoud van het kerkhof.

Dit hebben we hard nodig om alles er mooi en verzorgd te laten uitzien.

Tot onze verbazing werd door onze beheerder geconstateerd dat er door iemand zonder ons daarvan in kennis te stellen as is uitgestrooid. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Wij willen graag als u de as van uw overledene wilt laten uitstrooien contact opneemt met de beheerder van ons kerkhof Jan Timmermans 043 3615600.

Samen moeten we ook onze begraafplaats goed blijven verzorgen.

Een kerkgebouw midden in onze wijk. Vroeger een plek waar honderden mensen hun geloof beleefden. Een ontmoetingsplek voor velen. Na de mis zondagmorgens op het kerkplein even de week doornemen.

Nu toch nog altijd de plek waar het kerkkoor zingt. De harmonie onze diensten opluistert. De kerkklokken luiden voor feest en voor verdriet, voor bruidjes, voor een begrafenis. Palmzondag vertrekken de kinderen met hun zelfgemaakte Palmpasen naar de verzorgingstehuizen. In mei staan de communicantjes in hun mooiste kleren op het mooi versierde kerkplein en niet te vergeten onze vormelingen. In juni is het start en eindpunt van onze jaarlijkse processie in juni die door de straten van ons dorp trekt.

Als de Rochusbroonk eind augustus begin september wordt gevierd is de mooi verlichte kerk een mooie achtergrond voor dit gezellige dorpsfeest. En onze Michaelsviering is een jaarlijks treffen met alle vrijwilligers van de kerk. Tijdens de kerstperiode straalt de ster aan de kerktoren je van ver tegemoet. Een mooi versierde kerststal wordt ook door veel ouders met hun kinderen bezocht. Natuurlijk blijven er nog altijd mensen in onze kerk op zaterdag of zondag hun geloof beleven. Hun zorgen toevertrouwen aan God of aan Maria.. De plek waar zich toch nog een groot gedeelte van ons dorpsleven zich afspeelt.

Wij willen dan ook graag als parochie onze kerk behouden met als zijn tradities. Wij hopen U ook? En dat kan al voor een bijdrage vanaf 2,50 per week. Dit gaat niet van zelf. Het onderhoud van het gebouw hakt er alleen al behoorlijk in.

We kunnen uw financiële hulp goed gebruiken. Ook al komt u niet meer zo vaak in onze kerk, maar volgt U onze activiteiten en nieuwtjes op facebook of via onze website om toch verbonden te blijven met onze parochie. We hebben toch het gevoel dat er nog bij veel mensen het gevoel leeft om deze ontmoeting -/ bezinningsplek niet verloren te laten gaan. Wilt u ons hierbij helpen. We wijzen u graag op de gezinsbijdrage, waarbij u ons jaarlijks een vast bedrag overmaakt en tevens onder bepaalde voorwaarden van uw belastingaangifte aftrekken. Natuurlijk mag u ons ook een eenmalige bijdrage overmaken.

Wilt U ons een bedrag overmaken graag op rekeningnummer IBAN NL42RABO0117502286 t.n.v. Kerkbestuur  H. Michaël.

Minimale kerkbijdrage is 115 euro per jaar (dus ongeveer 2,50 per week, dat is 1 kopje koffie op een terras).

wat zal 2022 ons geven
en vinden wij de liefde van ons leven?
eenzaamheid staat in de top honderd
wat ons niet echt verwonderd,
mensen kunnen niet veel meer verdragen
dat gaat hun liefde vertragen
ze gaan dan maar uit elkaar
hij hier, zij daar
laat 2022 worden wat je er van verwacht
en dat `t leven je toe lacht.