ZATERDAG 27 JANUARI NEEMT KAPELAAN SLAVEN AFSCHEID

Zaterdag 27 januari neemt kapelaan Slaven afscheid van onze parochie. Hij is meer dan 5 jaar kapelaan geweest en daarvoor was hij diaken. Zijn eerste mis als priester was een feestelijk gebeuren in onze parochie. Zijn familie uit Kroatië, de volle kerk met studiegenoten, priesters, parochianen uit al onze parochies van het cluster. In die jaren is hij een bekend gezicht in onze parochie geworden. In het begin heeft hij zeker moeten wennen aan onze parochie.

Komende uit een andere cultuur, maar gaande de tijd is hij aan ons gewend en wij aan hem. Hij werd een van ons. Hij was er voor de mensen in moeilijke tijden als steun bij uitvaarten of ziekte,maar ook in blijde tijden. Communievieringen, kerstmis, processies, vrijwilligersmissen. Ook deed hij mee aan het bouwen van de kerststal.

We wisten natuurlijk dat hij niet altijd hier kon blijven, maar dit is ook voor ons onverwacht.

We willen toch op een mooie manier afscheid van hem nemen.

Zaterdag na de mis van 19 uur is er koffie en wat lekkers, maak van de gelegenheid gebruik om hem een hand te komen geven. Het gezinskoor luistert de mis op.

Dat het hem goed mag gaan in Noord Limburg.

communie Heugem 2021