HERDERTJESTOCHT HEUGEM IS OP ZOEK NAAR………

Een herdertjestocht zonder veel herders is niet echt een herdertjestocht .

Deze traditie wordt in Heugem is al tientallen jaren georganiseerd. In grote getale komen mensen uit allerlei wijken meelopen in deze tocht gezellig met gezinnen of oma en opa.

We lopen achter de ster aan vanaf Vitale+ (La Valence) naar de kerk via allerlei straatjes en  onderweg speelt de harmonie leuke kerstliedjes. De kinderen mogen zich verkleden als herdertje, engel of schaap en lopen met lampionnen op weg naar de kerk om het kerstkindje te gaan bekijken in een levende kerststal in de kerk. We beelden in deze tocht het kerstverhaal uit  voor kinderen van 0-8 (88) jaar.

Zou jij als zoon of dochter het leuk vinden om samen met je papa of mama deel te nemen aan deze tocht als herder of herderin? Ja, er zijn ook vrouwelijke herders bij de schapenkooien in 2022.

Dan regelen wij voor papa of mama herderskleren.

Wanneer: vertrek op zaterdag  24 december 2022 om 17.00 uur vanaf Vitale+. Vrijwilligers die zich aanmelden krijgen de kleding verzorgd, en worden vanaf 16.15 verwacht, de precieze plek wordt nog afgesproken.

Spreekt jou dit aan en wil je graag meelopen en deze tocht mee invullen.

Geef je dan snel op voor 7 december 2022 bij monique.voncken@planet.nl o.v.v. naam en telefoonnummer.

Wil je meer informatie, dan kun je bellen naar 0613030610 (Monique).

Volg ook ons facebook Parochie st. Michael Heugem of onze website www.parochieheugem.nl

Werkgroep Herdertjestocht Parochie St. Michael Heugem