MEDEDELINGEN PBR WEEK 15

PASEN IN ONZE PAROCHIE

De paasweek begon met een goed bezochte Palmpasenviering.

 Op woensdag was er een mooi passieverhaal door de kinderen van Kindcentrum Anne Frank. Een mooi initiatief van de school. Met mooie liedjes en een mooi verhaal werd het een mooie dienst.

 Op Goede Vrijdag was er op initiatief van het gezinskoor toch een Kruisweg. Gelukkig vonden heel wat parochianen de weg naar onze kerk. (25-30 personen) Het was een mooie integere viering. Chapeau voor het gezinskoor!!!

 Op zaterdagavond was de Paaswake, altijd een indrukwekkende viering opgeluisterd door het gezinskoor. Een mooi met voorjaarsbloemen versierde kerk. De paaswake was een mooie , goed bezochte mis.

Iedereen die heeft bijgedragen aan het mogelijk maken van deze mooie vieringen van harte bedankt . Het doet goed dat er toch nog heel wat parochianen de weg naar onze kerk vinden. Ook voor onze vrijwilligers, koorleden , priesters , kosters, koorleden geeft het een goed gevoel.

Parochiële bestuursraad.

WOENSDAGMORGEN 27 MAART JL. IN DE GOEDE WEEK.

Een goed gevulde kerk vol met kinderen van basisschool Anne Frank.

Ouders, oma’s, opa’s komen kijken naar de uitvoering van het passieverhaal, oftewel The Passion Kids. Weken van repeteren onder leiding van juffrouw Julie gaat nu zijn bekroning krijgen. Het schoolkoor zit op zijn plaats. De muziek begint. Jezus komt met de twaalf apostelen naar voren gelopen. De kinderen spelen hun rollen meer dan goed. Meester Lou vertelt het verhaal en de gezongen liedjes sluiten hier prima op aan. We horen onder andere: Hosanna en Could we start again please uit de rockopera Jesus Christ Superstar, Halleluja van Leonard Cohen met een mooie Maastrichtse tekst en Zwart Wit van Frank Boeijen. Judas, de Hoge Priesters, de soldaten, de apostelen en Jezus blijven mooi in hun rol.  De kinderen in het publiek zijn muisstil. Na het mooie eindlied, Samen zijn, van Willeke Alberti, klinkt een lang en welverdiend applaus. Ik denk dat dit volgend jaar echt een opvolging verdient.

Fijn dat onze kerk ook openstaat voor vieringen van, voor en door schoolkinderen.

Dank aan basisschool Anne Frank voor deze mooie morgen.

CONCERT KAMERKOOR QUARTNA OP 14 APRIL A.S.

Op zondagmiddag 14 april om 16:00 uur zingt kamerkoor Quartna in de Sint Michaelkerk in Heugem-Maastricht! Zij zingen oude en nieuwe liederen uit Spanje, Portugal en Latijns-Amerika. Entree 10 euro. te koop bij de ingang. @Kamerkoor Quartna . Er is geen pauze. (zie ook ons facebook)

KERKBIJEENKOMST WAS JIJ ER OOK BIJ?

Op 19 maart jl. was een bijeenkomst over de toekomst van de kerk. Hiervan wordt een verslag gemaakt. Tevens zal er een enquête worden gehouden die u op onze website kunt vinden en dan kunt inleveren zoals vermeld op het formulier.

Graag zouden wij willen vragen om hieraan deel te nemen.

Op dinsdag 4 juni a.s. om 19.30 uur zal er een vervolgbijeenkomst zijn en het concept verslag is voor de volgende bijeenkomst te verkrijgen door een mailtje te sturen naar info@parochieheugem.nl. Lokatie parochiekerk H. Michaël Heugem-Randwyck