NIEUWE WEBSITE www.rkmaastricht.nl MET PASEN VAN START

U vindt ons nu ook op het World Wide Web

Het Dekenaat Maastricht informeert u al langere tijd met het blad ‘Dekenaal Nieuws’ . Telkens doen we dat met 1000 gedrukte exemplaren en heel veel digitale verzendingen. Toch is de behoefte aan actuele informatie nog groter. Vanaf Pasen is er daarom de nieuwe website www.rkmaastricht.nl. U vindt daar zo’n beetje alles wat u over de kerk en de kerkelijke activiteiten wilt weten. De site heeft een frisse look met de Hoge Brug over de Maas op de openingspagina. Dat is precies wat het Dekenaat beoogt, verbinden en bruggen bouwen. Samen staan we als kerken sterk en samen presenteren we ons. Uiteraard vindt u op de site een volledig overzicht van alle kerken, parochies en federaties van Maastricht en Meerssen. Per kerk of federatie verbindt de site u automatisch met een link door naar de eigen site van die kerk. Zo heeft u heel Maastricht en Meerssen bij de hand.
Maar er is veel meer. Zoekt u informatie over de jongerenclub? Die staat er op. Bent u geïnteresseerd in andere kerken ? Ook die vermeldt de site.
Wilt u iets weten over kerkhoven in Maastricht? Wilt u meer weten over de Sacramenten?
Bent u nieuw als student in onze stad en zoekt u het Studentenpastoraat ? Wilt u ergens gaan genieten van de zang van één van de kerkkoren?
Deze en nog heel veel meer onderwerpen vindt u met één of twee clicks overzichtelijk op de nieuwe website. Uiteraard staat er ook al een link naar het grootste Katholieke feest in onze stad, de Heiligdomsvaart 2025.
Kortom, niemand hoeft meer ingewikkeld zijn weg te vinden naar informatie. Die ene nieuwe site biedt alles ineen.
Neemt u vooral eens een kijkje. Wie door de diverse onderwerpen heen bladert, merkt hoe actief kerkelijk Maastricht is. Wie weet zijn er activiteiten waar u warm voor loopt, maar die u tot nu toe niet kende. U bent van welkom in alle kerken en bij heel veel evenementen.

Misschien hebt u suggesties voor aanvullende onderwerpen. Geef ons dat vooral door. Dat gaat gemakkelijk met het contactformulier op de website.

De werkgroep communicatie:
Pastoor Schols