SACRAMENTESPROCESSIE PAROCHIE ST. MICHAEL HEUGEM OP ZONDAG 26 JUNI 2022

Zondag 26 juni 2022 wordt onze traditionele Sacramentsprocessie gehouden. Aansluitend aan de plechtige Eucharistieviering in onze parochiekerk aanvang 09.30 uur zal bij goede weersomstandigheden de processie weer na 2 afwezige jaren door onze wijk trekken.

Buiten de gebruikelijke deelname vanuit de Heugemse gemeenschap zoals o.a. CV. de Waterratte en CV. De Kikkers zal ook het Dragersgilde H. Walburga uit Amby en het dragersgilde van de H. Antonius van Padua uit Scharn haar opwachting maken. Harmonie St. Michaël zorgt voor de instrumentale opluistering. U bent van harte uitgenodigd om deze sfeervolle processie te bezoeken door een mooie versierde oude dorpswijk.

Aan de bewoners van de route een vriendelijk verzoek om tijdens de processie de weg autovrij te houden. Wij vragen u ook dit jaar weer mooie versieringen aan te brengen, zoals wij de laatste jaren van u gewend zijn, om zo de sfeer te verhogen, als ook door het uithangen van de vlaggen.

Processieroute: Kerk – H. Pastoorsstraat–H. Straat – H. Kerkstraat – Sint Michaëlsweg – H. Molenstraat – H. Straat, (kruising H. Straat/ Oude Maasstraat rustaltaar) -Termileslaan –Lochterstraat–H.Straat–H. Pastoorsstraat – Kerk. De processie wordt beëindigd met een korte afsluiting in de kerk.

Tijdens de processie zijn de bushaltes, Heugemerstraat, Termileslaan en Wardehofplein buiten gebruik.

Tevens bijgaande foto’s herinneringen van vroeger.

SONY DSC