Stagiair Clemens van Lier stelt zich voor

Hallo!

Mijn naam is Clemens van Lier, en ik ben in september begonnen als stagiair in de parochiefederatie Maastricht-Oost. Mogelijk heeft u me al wel eens in de kerk in Heugem gezien. Ik zal me even voorstellen.
Ik ben 27 jaar oud, en ik studeer aan het Grootseminarie Rolduc om priester te worden voor bisdom Roermond. Ik ben opgegroeid in Roggel, een plaatsje in de buurt van Roermond. Toen ik veertien jaar oud was zijn we naar Weert verhuisd. Dat is een eind hier vandaan, maar wel nog net Limburg dus.
Dit halfjaar, tot eind januari, zal ik de kapelaans Slaven en Pawel en pastoor de Jong helpen in het pastoraat, in de catechese en in de andere activiteiten in de parochie. In Heugem mag ik bijvoorbeeld helpen bij de catecheses voor de communicantjes van het komende jaar. Ook heb ik in de andere parochies van de parochiefederatie al geholpen met verschillende activiteiten. Zo zijn we deze weken begonnen met een reeks avonden waarop we mensen kennis willen laten maken met het katholieke geloof. Zo’n reeks avonden noemen we de Alpha cursus. We komen dan één keer per week met een groepje bij elkaar (volgens de corona maatregelen natuurlijk), eten dan samen, volgen een klein praatje over een onderwerp, en gaan daarna daarover met elkaar in gesprek. Ik vind het erg mooi de verschillende mensen te ontmoeten en ze te leren kennen.

In deze stagetijd woon ik bij Slaven en Pawel op de kapelanie in Amby.

Ik hoop met deze stage ervaring op te doen en te kunnen meemaken hoe het is om in de parochie actief te zijn. Ook hoop ik u met de activiteiten eens te ontmoeten, en als u me ziet lopen of als u nog vragen heeft kunt u me gerust eens aanspreken.

Met hartelijke groet en Gods zegen,

Clemens