CATECHESE VOOR JONGEREN EN VOLWASSENEN

Op 25 januari vieren wij het feest van de bekering van de heilige apostel Paulus.

De bekering van Paulus vond plaats inde ontmoeting met de verrezen Christus. Op weg naar Damascus zag hij het goddelijk licht dat hem in het evangelie deed geloven. Op dat moment begreep Paulus dat zijn redding niet afhing van de goede werken die volgens de wet werden volbracht, maar veeleer in het feit dat Jezus ook voor hem, de vervolger,werd gedood en verrezen is. Hij bekeerde zich. Deze waarheid, die dankzij het doopsel het bestaan ​​van elke christenverlicht, verandert onze manier van leven volledig. Bekering betekent,ook voor ieder van ons, geloven dat Jezus zichzelf voor ons heeft overgeleverd, stervend aan het kruis(vgl. Gal 2, 20) en, verrezen, met onsen in ons leeft.

Afgelopen week mochten wij mee bidden tijdens de Week van Gebed voor de Eenheid van Christenen. Deze eenheid is nog lang niet bereikt, maar als we ons laten leiden door Jezus, zullen we het zeker bereiken.

Er is zoveel om voor te bidden! Ook u kunt ook dat doen, bidden voor uzelf,maar ook voor anderen, voor uw familie en vrienden, of voor iemand die in nood is.

Om ons hierbij te helpen, zullen wij vanaf maandag 30 januari starten met catechese voor jongeren en volwassenen voor al onze parochies. Deze bijeenkomsten vinden plaats telkens op maandag en donderdag van 20:00 tot 21:00 in de parochiezaal van de Koepelkerk (Heerderweg 1 – 6224 LA Maastricht).

Catechese kan ons helpen om ons geloof te verdiepen, een kans om God te ontmoeten en ja, zelfs om ons te helpen midden in de moeilijke situaties die wij meemaken. Aanmelding is niet nodig en u bent altijd van harte welkom.

Moge de heilige apostel Paulus ons helpen, om op onze levensweg de blijde boodschap te brengen aan alle mensen!
(Andy Garcia)