KUNT U ZICH HET VOORSTELLEN: ONZE KERK VOOR ALTIJD GESLOTEN?

Beste mede-parochianen,

Kunt u zich het voorstellen: onze kerk voor altijd gesloten?
Geen H. Missen meer op de zaterdagavond; geen doopvieringen; geen communie- en vormselvieringen; geen uitvaarten vanuit onze kerk; maar ook geen carnavals mis. Geen Kerstmis, geen Pasen, geen processie, geen jubileum…. Kortom geen enkele activiteit meer de H. Michaël kerk in Heugem. Dit spookbeeld is dichterbij dan we denken.

Financieel gaat het niet goed met onze parochie. Hier zijn een aantal redenen voor aan te voeren.
Teruglopende inkomsten doordat minder mensen aan de kerkbijdrage meedoen is wel de hoofdreden. Als men al betaalt, is het bedrag helaas vaak niet aangepast aan de huidige kosten. Neem dat samen met de oplopende kosten, en het rampscenario is een feit. U zult dat zelf ook wel gemerkt hebben bij bv. de huidige energietarieven. Twee jaar Coronamaatregelen hebben ons ook geen goed gedaan Als Parochiële Bestuursraad willen wij hier de noodklok luiden. Wanneer er niets verandert aan onze financiële situatie, kunnen we het misschien nog vijf jaar volhouden, niet langer. Dan is het spookbeeld een feit.

Als Parochiële Bestuursraad van Heugem vinden wij het niet prettig om op deze manier een appèl op u te doen, maar we kunnen niet anders. We hebben u heel hard nodig.
Maar ook u, parochianen die niet zo kerk-betrokken zijn, wordt het u niet te moede als dit cultureel erfgoed uit uw midden verdwijnt? Hele generaties hebben hier positieve inspiratie en levensvorming ontvangen, en ook uw voorouders hebben hier intense familiemomenten meegemaakt. In ieder geval is het voor uw gevoel toch wel een beschermd stadsgezicht? Het is
een vergezicht van Heugem dat dreigt te verdwijnen.

Uw bijdrage kunt u overmaken op NL42 RABO 0117 5022 86 t.b.v. Parochie H. Michaël o.v.v. kerkbijdrage

Voor meer informatie kunt u een mail sturen naar huubsour@gmail.com