PAROCHIAAL SCHRIJVEN

Vol dankbaarheid voor de mooie jaren in de parochie in Heugem en ontzettend blij voor de prettige samenwerking met pastoor De Jong en kapelaan Slaven, schrijf ik mijn laatste artikel om ook u allemaal te danken, voor een warme ontvangst en uw steun in al deze jaren. Het was voor mij echt een eer om u allemaal te leren kennen!
Sommigen van u vragen zich nog steeds af wat ik nu eigenlijk ga doen.

Ik werd door het bisdom Roermond gevraagd om samen met een catechistenteam, de families te begeleiden, die door paus Franciscus naar de verschillende steden van Nederland zijn gestuurd. Het betekent dus dat ik wat meer ga reizen: naar Kerkrade, Roermond, Eindhoven, Uithoorn, Groningen, maar ook naar Maastricht! Daarbij zal ik ook de gemeen­schappen van de Neocatechumenale Weg op verschillende plaatsen begeleiden. Voor sommigen klinkt de “Neocatechumenale Weg” onbekend of zelfs een beetje raar. Maak u geen zorgen! Door middel van de Neocatechumenale Weg (een christelijke vorming in de katholieke Kerk) kan men in het geloof groeien en de liefde van God ervaren. Vaak vragen wij ons af waar deze liefde van God eigenlijk is, vooral op de momenten waarop wij het moeilijk hebben of wij ons verlaten voelen…
Juist in de katholieke Kerk, in het concreet door middel van de christelijke vorming in de Neocatechumenale Weg, heb ik persoonlijk deze liefde van God in mijn leven kunnen ervaren. Daarom is mijn enige missie nu om deze liefde van God, die ikzelf gratis en onvoorwaardelijk heb ontvangen, aan anderen gratis te geven. Ik hoop dat ook iedereen van ons in onze parochie deze liefde kan ervaren, omdat God van u houdt, zoals u bent!

Nog eens een grote dank aan alle parochianen, onder anderen: het parochiebestuur, het parochiebureau, de vrijwilligers, de lectoren, de acolieten, de koren, harmonieën, collectanten, de ouders van de communicantjes en vormelingen en aan alle kinderen en jongeren die uitstekend hun best bij de lessen hebben gedaan!

Tegelijkertijd wens ik heel veel beterschap aan de zieken van onze parochie en heel veel sterkte aan degenen die treuren om hun doden.

Ik zou zeggen tot ziens omdat de wereld heel klein is! Anders tot ziens in de Hemel, die echt bestaat en waar naar toe wij allemaal samen onderweg zijn!

Gods zegen!

Kapelaan Pawel