VIERING ROBIJNEN PRIESTERJUBILEUM PASTOOR DE JONG

Op zondag 28 mei jl. precies 40 jaar na dato vierde pastoor Everard de Jong zijn robijnen priesterjubileum. De dag begon met een feestelijke viering met als gastpriesters oud-bisschop Fr. Wiertz, Diaken A. Inderwisch, rector L. Hendriks en kapelaan Slaven Brakjovic en diaken Reinartz. Aanwezig waren afgevaardigden van de Ordinariaat van de Nederlandse Strijdkrachten nl hoofdkrijgsmacht aalmoezenier diaken Jean-Paul Thöni, kanselier-econoom Hans Bouman, aalmoezenier diaken Frank Kamp en echtgenote, aalmoezenier Francesca van Grimbergen en vond er muzikale opluistering plaats door het Kon. St. Caeciliakoor uit Heer.
Hierna volgde een sfeervolle processie door de parochie Heer met veel kijkers en als speciale gasten liepen mee rector Hendriks en Diaken Inderwisch en leden van het Ordinariaat van de Nederlandse Strijdkrachten. Hierna werd hij onder muzikale opluistering door Harmonie Heer Vooruit en Kon. Harmonie van Heer naar gemeenschapshuis Aen de Wan begeleid. Deze beide harmonieën speelden afzonderlijk nog een serenade.

Daarna volgde de receptie en de verdere invulling van de middag was met de leden van de kerkbesturen Maastricht-Oost, priesters uit Maastricht, kosters en familie. Het was een bijzondere dag met vele leuke momenten en ontmoetingen.

Fotografie Monique Voncken